قدس آنلاین - یزد : پس از برگزاری جشنواره گردشگری بافق، رویداد فرهنگی ـ گردشگری برداشت زعفران بهاباد همزمان با هفته فرهنگی ـ اجتماعی شهرستان بهاباد برگزار می گردد

برگزاری رویداد فرهنگی ـ گردشگری برداشت زعفران در شهرستان بهاباد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، هفته فرهنگی ـ اجتماعی بهاباد از پانزدهم آبان ماه آغاز و تا بیست و یکم همین ماه با برنامه­های متنوع در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت.

اهداف برگزاری این هفته افزایش آگاهی­های عمومی در زمینه تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، اقتصاد و کلیه ظرفیت­ها و جاذبه­های منطقه و متعاقب آن توسعه پایدار شهرستان می­باشد. همچنین برگزاری همایش­های بزرگداشت مفاخر و جشنواره زعفران در دوره برداشت این محصول که عمدتاً در همین هفته می­باشد، یکی دیگر از اهداف است.

گفتنی است: بازدید از مزارع زعفران و برداشت زعفران توسط مردم محلی، یک شب اقامت در شهرستان بهاباد، مسابقات عکاسی، نمایشگاه توانمندی های روستاییان در شهرستان، نمایشگاه گیاهان دارویی و زعفران بهاباد، بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان از جمله برنامه های اجرایی در طول هفته فرهنگی ـ اجتماعی شهرستان بهاباد می باشد.

این رویداد، نخستین رویداد گردشگری شهرستان بهاباد می باشد که با همکاری فرمانداری، جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد شهرستان و دیگر دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد در شهرستان بهاباد برگزار می گردد.

باتوجه به اینکه شهرستان بهاباد پایلوت اجرایی طرح منارید سازمان جهانی یونسکو نیز می باشد در این رویداد گردشگری سازمان های بین المللی نیز مشارکت خواهند داشت.

لازم به ذکر است: باتوجه به قرارگیری شهرستان بهاباد در بین استانهای یزد، کرمان و خراسان جنوبی، می تواند به محور گردشگری شرق استان یزد تبدیل گردد.

شهرستان بهاباد با دارا بودن ......... اثر غیرمنقول ثبتی و همچنین ........... اثر طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور یکی از شهرستان های تاریخی استان به شمار می آید و باتوجه به آب و هوای کوهستانی می تواند پذیرای گردشگران در زمینه گردشگری طبیعی نیز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.